سرباز حرم
سرباز حرم

سرباز حرم

موشک‌های نقطه‌زن ایرانی؛ کابوس مهمان‌های ناخوانده

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در میان شروط 12 گانه واشنگتن که توسط پمپئو در بنیاد هریتیچ اعلام شد، درخواست ابلهانه و گستاخانه‌ای از جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد؛ موضوع بازرسی از سایت‌های نظامی و توقف برنامه موشک‌های بالستیک.



این درخواست گزاف در حالی مطرح می‌شود که توان دفاعی و قدرت موشکی جمهوری اسلامی به عنوان خط قرمز نظام؛ همواره توسط رهبر معظم انقلاب و سایر مقامات سیاسی و نظامی کشورمان مورد تأکید قرار گرفته است، چراکه تأمین امنیت و حفاظت از تمامیت ارضی کشور از اولویت‌های اولیه در منافع ملی است.

باید در نظر داشت جمهوری اسلامی به دلیل موقعیت ژئوپولتیک و استراتژیک بسیار حساس و منحصر به فرد و همچنین تعارض منافع حیاتی با غرب و البته وجود دشمنان قسم خورده منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای که ترس فراوانی از انقلاب اسلامی ایران و پیام آن دارند، همواره مورد طمع دشمنان قرار داشته و در طول تاریخ معاصر به طور متعدد، تهدید به تجاوز نظامی شده است؛ از این رو وجود موشک‌های نقطه‌زنی که قادر هستند هر هدفی را با کمترین خطا منهدم کنند لازم است و کشورمان هم به این موضوع پی برده است.


نکته جالب این است که بیگانگان و مهمان‌های ناخوانده فرامنطقه‌ای از توان موشکی ایران و میزان دقت این موشک‌ها به خوبی آگاه هستند و می‌دانند در صورتی که حرکت اشتباهی انجام دهند تمامی پایگاه‌ها و ادوات نظامی آنها نابود خواهد شد؛ آنها به این موضوع کاملا توجه دارند چرا که دیده‌اند در رزمایش‌های ایران، موشک‌های کشورمان چگونه می‌توانند از مسافتی بسیار دور اهدافی به مراتب کوچک‌تر از یک ناوشکن را با دقت بالا هدف قرار دهند پس زدن یک ناوگروه یا پایگاه نظامی برای تهران کار زیاد سختی نیست.

توان موشکی عامل بازدارندگی‌ کشور؛ اما چرا؟

شواهد و قرائن نشان دهنده این است که آمریکا و اروپا همگام با یکدیگر بازی خطرناکی را در رابطه با توان موشکی ایران آغاز کرده‌اند؛ ابراز نگرانی‌های غرب از توان دفاعی ایران و توسعه موشک‌های بالستیک کشورمان دلایل روشن و مبرهنی دارد که توجه به آنها خالی از لطف نیست؛ نخست اینکه ایالات متحده اضافه شدن موضوع توان موشکی ایران به برجام را یکی از شرایط حفظ توافق هسته‌ای اعلام کرده بود؛ چرا که واشنگتن معتقد است با گذشت بیش از 2 سال از برجام نه تنها پروژه مهار ایران به دلیل توانمندی موشکی‌ ابتر مانده بلکه جمهوری اسلامی با توسعه روزافزون قدرت دفاعی خود عامل تهدید منافع ناحق آمریکا در منطقه به شمار می‌رود.

دومین دلیل این است که باید در نظر داشت قدرت دفاعی و موشکی ایران بود که غرب را حاضر به مذاکره درباره مسائل هسته‌ای کرد، در حقیقت دیپلمات‌های جمهوری اسلامی به پشتوانه موشک‌های بالستیک قدرتمندی که پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی مقدم پایه گذار آن‌ها بود بر سر میز مذاکره نشستند و توانستند برخی از حقوق به حق ملت ایران در فناوری هسته‌ای را مطالبه کنند؛ لذا غرب نگران این است که با توسعه روز افزون قدرت نظامی و توان بازدارندگی دفاعی کشورمان ناچار به عقب نشینی از دیگر منافع نامشروع خود در قبال جمهوری اسلامی شود، ضمن اینکه اگر بدون این قدرت دفاعی کشورمان غرب حاضر به مذاکره با ایران می‌شد نتیجه مذاکرات چیزی جز قرارداد گلستان و ترکمنچای دیگری نبود.


خیال خامی که هیچ وقت محقق نمی‌شود/ چرا خط قرمز ایران قابل مذاکره نیست؟


سوم اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان عنصر اصلی مقاومت در منطقه همواره به دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم پرداخته است. موضوع دفاع از فلسطین و قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین جهان استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را به شدت نگران و در عین حال عصبی کرده است؛ چرا که جمهوری اسلامی با حمایت‌های خود از مقاومت ملت فلسطین، اشغال‌گری صهیونیست‌ها و حمایت بی‌چون و چرای غرب از رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده و امنیت این رژیم جعلی را با تهدید جدی مواجه کرده است، لذا بحث توانمندی موشکی ایران در تعارض با اهداف نامشروع رژیم صهیونیستی قرار دارد.

با همه این تفاسیر روشن است اگر جمهوری اسلامی توان دفاعی قابل ملاحظه و قدرت موشکی ویران کننده‌ای نداشت، رژیم صهیونیستی لحظه‌ای برای حمله و تجاوز نظامی به کشورمان دریغ نمی‌کرد؛ از این رو این قدرت موشک‌های دوربرد، دقیق و نقطه‌زن جمهوری اسلامی است که جرأت تجاوز رژیم صهیونیستی و دیگر قدرت‌های جهانی به ایران اسلامی را گرفته است چرا که به گفته رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اگر زمانی رژیم صهیونیستی در قبال ایران حماقتی انجام دهد، جمهوری اسلامی حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان خواهد کرد.


خیال خامی که هیچ وقت محقق نمی‌شود/ چرا خط قرمز ایران قابل مذاکره نیست؟


توان موشکی ایران پیام صلح و امینت برای همسایگان

باید در نظر داشت کسانی که هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین خود به خلیج فارس و مرزهای ایران نزدیک شده‌اند، چاره‌ای جز افزایش قدرت دفاعی برای جمهوری اسلامی باقی نگذاشته‌اند. تأسیس و افزایش پایگاه‌های آمریکا در منطقه و جولان ناوهای جنگی عظیم‌الجسه غرب در مرزهای آبی ایران در راستای محاصره و تهدید کشورمان به شمار می‌رود؛ لذا ایران با توسعه موشک‌های خود هم از لحاظ برد و هم از لحاظ قدرت و دقت توازن نظامی عقلانی را در منطقه به وجود آورده است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه قدرت دفاعی و موشک‌های دقیق جمهوری اسلامی به هیچ وجه تهدیدی علیه همسایگان به شمار نمی‌رود و هرگز برای تجاوز به کشورهای همجوار مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.  قدرت بازدارندگی ایران علاوه بر ایجاد امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی امنیت منطقه را نیز تأمین خواهد کرد چرا که امنیت ایران با امنیت منطقه و امنیت منطقه با امنیت ایران گره خورده است.

فشاری روی برنامه موشکی در داخل کشور وجود ندارد

با وجود اتهام‌زنی غرب علیه برنامه موشکی تهران و اعلام این ادعا که موشک‌های کشورمان برای حمل کلاهک اتمی ساخته شده‌اند، اما باید گفت که در درجه اول هیچ معاهده بین‌المللی یا مقررات الزام آور جهانی درباره برنامه موشکی وجود ندارد که بتوان اتهام تخطی از آن را به ایران نسبت داد چرا که موشک‌های جمهوری اسلامی در جرگه سلاح‌های متعارف در نظام بین‌المللی قرار دارد و هرگز برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی نشده است؛ دوم اینکه توان موشکی و قدرت دفاعی کشور مورد حمایت تمام طیف‌های سیاسی و آحاد ملت ایران قرار دارد لذا جمهوری اسلامی با هیچ گونه فشاری از داخل برای تن دادن به مذاکرات موشکی مواجه نیست.

حال با بیان این موضوع پر واضح است که درخواست‌های غرب برای مذاکره موشکی با ایران چیزی جز آمال و آرزو نیست چرا که توان دفاعی به خصوص در حوزه موشکی خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

دشمنان روی خط آتش ایران

همانطور که تأکید شد موشک‌های دور برد و نقطه زن ایران اسلامی به عنوان اصلی‌ترین عامل بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمنان به شمار می‌رود اما باید توجه داشت این قابلیت مهم برای هدف قرار دادن مناطق حساس سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و همچنین پایگاه‌های آمریکا در منطقه و ناوهای هواپیمابر این کشور در خلیج فارس به دست جوانان انقلابی و متخصص کشورمان طراحی و در یگان‌هایی چون هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیاتی شده است.



نیروهای کشورمان توانستند با تجربه دوران دفاع مقدس و تلفیق دانش بومی و تکنولوزی روز دنیا تا امروز موشک‌های کوتاه‌برد، میان برد و بردبلند زیادی را بسازند که هرکدام قادر است کابوسی برای دشمنان ایران اسلامی شود اما در این بین  6 موشک بسیار دقیق چون شهاب 3، سجیل و عماد وجود دارد که قادرند در صورت لزوم شهرک‌های صهیونیست‌نشین را با خاک یکسان کنند که از آنها به عنوان موشک‌های اسرائیل‌زن نام برده می‌شود.

اولین موشک از خانواده موشک‌های اسرائیل‌زن شهاب 3 است که بردی معادل هزار و 200 کیلومتر دارد و با توجه به این که از غربی‌ترین نقطه ایران با مرزهای رژیم صهیونیستی حدود 1 هزار و 100 کیلومتر فاصله است  شهاب 3 می‌تواند بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی را برای نابودی تل‌آویو باشد.

خیال خامی که هیچ وقت محقق نمی‌شود/ چرا خط قرمز ایران قابل مذاکره نیست؟


شهاب 3 فقط یکی از بازوهای قدرت موشکی ایران است که صهیونیست‌ها را به وحشت و یاوه‌گویی واداشته؛ حال باید دید که آنها با سجیل ایرانی که بردی حدود 2 هزار کیلومتر دارد و با سوخت جامد، وزن حدود 23 تن، سرجنگی 650 کیلوگرمی و طول بیش از 17 متر و وضعیت دو مرحله‌ای چه خواهند کرد؛ نکته حائز اهمیت این است که سجیل می‌تواند از نقاط مختلف و از عمق زمین به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شود.


خیال خامی که هیچ وقت محقق نمی‌شود/ چرا خط قرمز ایران قابل مذاکره نیست؟

پس از شهاب و سجیل این بار نوبت به چتر تهاجمی خانواده موشکی قدر می‌رسد که با بردی بین 1 هزار و 350 تا 2 هزار کیلومتر عمق خاک اسرائیل و پایگاه‌های امریکایی را نشانه گرفته‌اند و منتظر هستند تا با اشاره انگشت رزمندگان ایران خواب را از چشمان دشمن بگیرند؛ در کنار این موشک‌ها نباید عماد را فراموش کرد که یکی از این  مرموزترین موشک ایران است.

خیال خامی که هیچ وقت محقق نمی‌شود/ چرا خط قرمز ایران قابل مذاکره نیست؟


اما آخرین موشک دقیق و نقطه‌زن ایرانی که قادر است مسیر قدس را باز کند خرمشهر است؛ موشکی پیشرفته که قدرت‌مندترین نقطه زن ایران اسلامی محسوب می‌شود و با برد 2 هزار کیلومتری و سوخت مایع، وزن سرجنگی 1 هزار و 800 کیلوگرمی دارد قادر است با حمل کلاهک بارش بارانی از آتش را بر سر دشمنان بریزد.


خیال خامی که هیچ وقت محقق نمی‌شود/ چرا خط قرمز ایران قابل مذاکره نیست؟

برنامه موشکی بهانه‌ای برای مقابله با نظام اسلامی

برجام و تجربه آن اگر چه خسران زیادی به توانمندی هسته‌ای کشور وارد ساخت اما تجربه‌ای گران‌بها برای خوش خیالان خواستار مذاکره با آمریکا بود چرا که خروج آمریکا از این توافق ثابت کرد این کشور در هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست. لذا مذاکره موشکی با واشنگتن نه تنها خسران به مراتب بیشتر بلکه تهدیدی جدی علیه امنیت کشور را در پی خواهد داشت؛ مذاکره درباره موشک معادل معامله بر سر امنیت ملی است که نمونه‌های آن کشورهایی مانند لیبی و عراق هستند که فریب این دام بزرگ غرب را خوردند و در نهایت سرنگون شدند.


خیال خامی که هیچ وقت محقق نمی‌شود/ چرا خط قرمز ایران قابل مذاکره نیست؟


باید توجه داشت با مذاکره در رابطه با توان دفاعی و موشکی سایر تحریم‌ها از سر ملت ایران برداشته نخواهد شد؛ همانگونه که با مذاکرات هسته‌ای برداشته نشد، نکته قابل ذکر این است که  فعالیت‌های هسته‌ای و قدرت دفاعی ایران بهانه‌ای بیش نبوده و مشکل غرب با ایران اصل نظام جمهوری اسلامی است چرا که آنها با ایجاد محدودیت‌های دفاعی به دنبال براندازی این نظام اسلامی هستند؛ در توضیح این موضوع باید گفت دشمن در صدد است ابتدا با نابودی توان دفاعی کشور نفوذ منطقه‌ای ایران را حذف کرده و پس از کوتاه کردن دست ایران در کمک به کشورهای منطقه، درگیری‌ها را به خاک جمهوری اسلامی برساند و در نهایت ضربه کاری خود یعنی براندازی نظام حاکم بر ایران را عملی کند.

پس با این تفاسیر مذاکرات موشکی خطایی راهبردی است چرا که بر اساس فرموده قرآن و کلام الهی؛ پروردگار متعال می‌فرماید اگر شما دست از سلاح‌های خود بردارید و بر زمین بگذارید و پشت به دشمن کنید آنها روزی شما را غافلگیر خواهند کرد چرا که کافران دوست دارند که شما از سلاح و متاع خود غافل شوید تا یکباره بر شما بتازند، این گواهی روشن برای تمامی ملت‌های دنیا به خصوص حامی مظلومان است تا فریب دست‌های چدنی اما پوشیده از مخمل دشمن را نخوردند.

گزارش از علیرضا ایرجی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.