سرباز حرم
سرباز حرم

سرباز حرم

مدافع خاک مقدس ایران همیشه جاویدان

سرلشکر خلبان شهید نصرت الله آقایی، فرزندعبدالله، در روز پنجم فروردین سال1327 در شهرستان ساوه به دنیاآمد. پس از طی دوران طفولیت، تحصیلات ابتدایی را تا پایه چهارم در ساوه گذراند و پس از آن به همراه خانواده به شهر قم مهاجرت نمود.

در آن شهر تحصیلات خود را با موفقیت ادامه داد و در سال 1345 موفق به اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان شیخ صدوق شد. سال بعد جهت ادامه تحصیل به تهران رفت و به عنوان همافر در نیروی هوایی مشغول کار و تحصیل گردید. درسال 1346 درآزمون دانشکده افسری شرکت نمود و پس ازقبولی به دانشکده افسری رفت و سه سال بعد به عنوان خلبان فارغ التحصیل شد و به نیروی هوایی پیوست.





او پرواز راتجربه کرد و پس از آن به آموزش خلبانی پرداخت در همین زمان بود که برای فراگیری دوره‌های تکمیلی خلبانی به آمریکا اعزام شد و با توانایی و استعدادی که از خود نشان داد، موفق به کسب دو مدرک عالی از آمریکا و فرانسه شد. پس از بازگشت به وطن در تهران سکنی گزید و ازدواج نمود که ثمره این ازدواج دو فرزند به نام‌های آرش و آناهیتا می‌باشد.

در سال1359، همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به دلیل شغل حساس خود (خلبان جگنده) به صحنه نبرد رفته و با کمک رسانی به خط مقدم جبهه و نقاط درگیری و حمل مجروحین به پشت جبهه خدمت می‌نمود.او انجام هر مأموریتی را وظیفه و تعهد خویش به وطنش ایران می‌دانست .

برادر شهید آقایی پیرامون شهادت او می‌گوید: (نصرت الله تازه از مأموریت برگشته بود که به او خبر دادند یک پرواز مهم است و خلبان آن هنوز نیامده در صورتی که شما می‌توانید پرواز را انجام دهید، اعلام آمادگی کنید.)

او بدون تأمل پذیرفت و با وجود خستگی از مأموریت قبل، کار جدید را آغاز نمود، در همین لحظه قبل از پرواز، خلبانی که از ابتدا قرار بود این پرواز را انجام دهد حاضر شده و می‌گوید که: شما می‌توانید برگردید ولیکن او نپذیرفته و اظهار می‌دارد که: تا اینجا آماده‌ام و دیگر بر نمی‌گردم.

سرانجام در روز هفدهم دی ماه سال 1359 به بندر ماهشهر پرواز نمود و مهماتی را که قرار بود به آنجا برساند تخلیه کرد. در راه بازگشت به تهران، از فرودگاه کرمانشاه طی تماسی برای حمل مجروحین تقاضا شد و او به طرف کرمانشاه تغییر مسیر داد، هنوز به فروردگاه کرمانشاه نرسیده بود که وضعیت قرمز اعلام شد، پس مسیر خود را به سمت تهران عوض نمود، لیکن مجددا اطلاع داده شد که خطر رفع شده است و او دوباره به سمت کرمانشاه تغییر جهت داد، اما در همین حین هواپیما دچار سانحه شده و به همراه چند تن از همکارانش به شهادت نائل آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.